Pubblicazioni scientifiche
Una selezione delle pubblicazioni più recenti dei membri del DIT
-
Monica Simone, Vittoria Colla, Nicola Nasi, Federica Ranzani, An embodied approach to inclusion and education : examples from school, healthcare, and sport, «GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA», 2022, 6, pp. 1 - 18 [Articolo in rivista] Open Access
-
Nicola Nasi, Classroom norms as resources: Deontic rule formulations and children's local enactment of authority in the peer group, «LINGUISTICS AND EDUCATION», 2022, 69, pp. 1 - 12 [Articolo in rivista]
-
Nasi, N, Practices of inclusion/exclusion in and through classroom dialogue Children's peer socialization to institutional norms of literacy and language use, «LANGUAGE AND DIALOGUE», 2022, 12, pp. 306 - 331 [Articolo in rivista] Open Access
-
Nasi, Nicola, Indexing authority in the classroom, «RESEARCH ON CHILDREN AND SOCIAL INTERACTION», 2022, 6, pp. 108 - 130 [Articolo in rivista] Open Access
-
Raffaella Baccolini; Chiara Xausa, Gender roles, parenthood, and the ethics of care in pandemic media narratives pre- and post-Covid-19, «EUROPEAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES», 2022, 26, pp. 399 - 418 [Articolo in rivista]
-
Slavkova, Svetlana, Сопоставительный анализ русского и болгарского глаголов движения ходить и ходя со ссылкой на соответствующие итальянские глаголы Bulgarian-Russian Contrastive Analysis of motion verbs chodit’ and chodja (with the reference to the corresponding Italian verbs), «MUNDO ESLAVO», 2022, 21, pp. 25 - 41 [Articolo in rivista] Open Access
-
Valeria Illuminati, Audio describing visual intertextuality and cultural references as a challenge towards inclusion, «INTRALINEA ON LINE TRANSLATION JOURNAL», 2022, 24, pp. 1 - 8 [Articolo in rivista] Open Access
-
Zingaro Anna, A snapshot of the city: cultural transfer through a language learning app, «SPRACHE & SPRACHEN», 2022, 51, pp. 29 - 42 [Articolo in rivista] Open Access
-
Zingaro Anna, Zuzana Nemčíková, Ivan Šuša, Corso di lingua slovacca. Livelli A1-B1 del Quadro Comune Europeo di Riferimento per le Lingue. A cura di Anna Maria Perissutti. Ulrico Hoepli, Milano 2022, «RICERCHE SLAVISTICHE», 2022, 5, pp. 479 - 483 [Recensione in rivista]
-
Nicola Nasi, Pratiche di inclusione ed esclusione in classe. Socializzazione e organizzazione sociale nel gruppo dei pari, Roma, Armando, 2022, pp. 351 (COLLANA UMBERTO MARGIOTTA). [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Iezzi adriana (a cura di): Marta R. Bisceglia, Adriana Iezzi, Martina Merenda, I graffiti in Cina, Bologna, 1088press, 2022, pp. 230 . [Curatela] Open Access
-
kristina landa, “Congiungendo l’incongiungibile”. Le citazioni della “Commedia” nella “Conversazione su Dante” di Osip Mandel’štam, «PAROLE RUBATE», 2022, 26, pp. 81 - 102 [Articolo in rivista] Open Access
-
Licia Reggiani; Sara Giuliani, Per amore del noir: riflessioni a partire del Fondo Bernardi custodito presso Alliance Française di Bologna, in: Un lampo obliquo. Luigi Bernardi, i suoi libri, il suo immaginario, bologna, Biblioteca Umanistica Ezio Raimondi, 2022, pp. 31 - 46 (Collana della Biblioteca Umanistica "Ezio Raimondi") [Capitolo/Saggio in libro]
-
francesca gatta, La scrittura e il silenzio. La prosa di Luigi Ghirri, «POLI-FEMO», 2022, 24, pp. 101 - 114 [Articolo in rivista]
-
Zhang, Shibingfeng; Fernicola, Francesco; Garcea, Federico; Bonora, Paolo; Barron Cedeno, Alberto, AriEmozione 2.0: Identifying Emotions in Opera Verses and Arias, «IJCOL», 2022, 8, pp. 7 - 26 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ceccoli, Federica; Torresi, Ira, The impact of the Covid-19 pandemic on Italian mediation services: a focus on mediators’ perceptions in Emilia-Romagna, «THE INTERPRETERS' NEWSLETTER», 2022, 27, pp. 43 - 62 [Articolo in rivista] Open Access
-
Antonini, R; Torresi, I; Bevilacqua, Anna (trad.): Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori, Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Dipartimento di Traduzione e Interpretazione e Studi sull'Asia Orientale, 2022, pp. 128
. Opera originale: Autore: Marta Arumí, Mireia Vargas-Urpí, Rachele Antonini, Sarah Crafter, Evangelia Prokopiou, Marta Estévez Grossi, Sofía García-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Gema Rubio, Mariana Orozco-Jutorán, Ira Torresi, Karolina Dobrzynska, Carme Bestué Salinas, Judith Raigal Aran, - Titolo: Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures: A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education [Libro (Traduzione)] -
Raffaella Baccolini, Jerneja Černilogar, Mathilde Lévêque, Keith O’Sullivan, Roberta Pederzoli, Ana Pereira Rodríguez, Martina Yankova, G-BOOK Diversity empowers la diversità rende forti La diversité nous renforce la diversidad empodera v raznolikosti je moč pазнообразието е сила, Foggia, Matilda Editrice, 2022, pp. 119 . [Curatela]
-
Spinolo, Nicoletta; Olalla-Soler, Christian; Munoz Martin, Ricardo, Finding a way into an interpreter’s heart: Methodological considerations on heart-rate variability building on an exploratory study, «THE INTERPRETERS' NEWSLETTER», 2022, 27, pp. 63 - 87 [Articolo in rivista] Open Access
-
Sandro M. Moraldo, Sprache der Migration – Migration der Sprache. Sprachidentitäten und transkulturelle Literatur im Zeitalter der Globalisierungsprozesse, in: Wege der Germanistik in transkultureller Perspektive. Akten des XIV. Kongresses der Internationalen Vereinigung für Germanistik, Bern, Peter Lang, 2022, pp. 363 - 371 [Capitolo/Saggio in libro]